11/5 Nieuws update betreft het Coronavirus - Verschoorreizen.nl
  • 0
    Cart

Update werkwijze Corona Virus

Update 11 mei 2020: Onderstaande werkwijze wordt per heden toegepast op reeds geboekte opdrachten tot nader te bepalen.

Hartverwarmend zijn de vele reacties die wij van onze relaties mogen ontvangen. Daarom willen wij u ook bedanken voor het vertrouwen in ons bedrijf en onze medewerkers.

YES! Eindelijk een klein lichtpuntje aan de horizon.

Verschoor Reizen heeft vanuit haar branchevereniging BVN de volgende richtlijnen gekregen om weer vervoer uit te mogen voeren.

Wij hebben ze hieronder voor u samengevat.

  1. Tot 1 juni: de huidige regels blijven van kracht. Alleen noodzakelijke reizen met inachtneming van de 1,5-meter zijn mogelijk. Dit betekent dat circa 25-30% van de totale vervoerscapaciteit van een touringcar benut kan worden.
  2. 1 juni – 1 juli: Per touringcar maximaal 30 passagiers. Dragen van mondkapjes is verplicht.
  3. Vanaf 1 juli tot een nader te bepalen datum: per touringcar normale aantal passagiers. Dragen van mondkapjes is verplicht.

Deze fases zijn onder voorbehoud van de ontwikkelingen van het virus en de overheid.
De versoepelde maatregelen leiden tot een aantal uitgangspunten:

  • Internationale lijndiensten, vervangend treinvervoer en OV-lijnondersteuning volgen het systeem voor openbaar vervoer.
    De landsgrenzen zijn vooralsnog dicht voor niet-noodzakelijk vervoer.
  • Vanaf 11 mei is het vervoer van basisschoolleerlingen toegestaan met volledige capaciteit.
  • Bij het vervoer van gezinnen hoeft tussen de gezinsleden geen anderhalve meter afstand in acht te worden genomen (tussen de gezinnen en andere passagiers uiteraard wel).
  • Personen met gezondheidsklachten worden niet vervoerd.
  • Voorafgaand aan vervoer vindt onderzoek plaats naar de gezondheid van de leden van de te vervoeren groep (verklaring op individueel niveau, ofwel van de opdrachtgever).
  • Er is altijd bekend wie wanneer met welke touringcar reist (passagierslijst).
  • Een ziektegeval is achteraf alsnog te traceren.
  • Vooraf wordt toestemming gevraagd om passagierslijsten te delen met GGD als blijkt dat achteraf onderzoek nodig is in verband met ziektegeval.

Mocht u toch nog willen annuleren dan hanteren wij onze werkwijze en voorwaarden
Wij zullen met en voor iedereen een coulante oplossing proberen te vinden maar om ons bestaansrecht te behouden kunnen wij niet alles kosteloos doen.

Annuleren of verplaatsen van reeds geboekte opdrachten:
Alleen touringcarvervoer:
Zonder aanbetaling
Wij zullen onze algemene vervoer- en reisvoorwaarden hanteren voor opdrachten die nog niet aanbetaald zijn. Bij het verplaatsen van uw opdracht naar een datum t/m 16 april 2021, zullen wij de door u betaalde annuleringskosten verwerken als aanbetaling op uw nieuwe/verplaatste opdracht. Uw opdracht verplaatsen is dus eigenlijk kosteloos!

Met aanbetaling
Heeft u reeds wel een aanbetaling gedaan en wilt u annuleren? Ook dan hanteren wij annuleringskosten conform onze voorwaarden en wordt bij volledig annuleren het reeds aanbetaalde bedrag minus de annuleringskosten aan u terugbetaald. Wilt u uw opdracht doorschuiven, dan wordt uw aanbetaling verwerkt als aanbetaling op uw nieuwe/verplaatste opdracht t/m 16 april 2021.

Opdrachten met reserveringen bij derden:
Alle opdrachten waar derden mee gemoeid zijn, zoals restaurants, hotels, vluchten, entrees etc., zijn tevens de voorwaarden van derden van toepassing. Annulering of verplaatsing zullen wij altijd in samenspraak moeten doen met de betreffende locaties en zijn wij afhankelijk van hun medewerking in deze.

Bij het verplaatsen van uw opdracht zullen wij de nieuwe reisdatum graag in samenspraak met u bespreken, zodat wij de kwaliteit en service die u van ons gewend bent kunnen waarborgen.

Voor de geboekte opdrachten worden de richtlijnen vanuit RIVM en overheid door ons nauwlettend in de gaten gehouden.

Voorzichtig durven wij weer naar positievere tijden te kijken. Wij snappen dat het vertrouwen bij de consument nog niet volledig zal zijn maar dit zal met de tijd moeten groeien. Het leuke is wel dat wij zachtjes aan weer boekingen krijgen voor het najaar, kerst en 2021.

Kortom u kunt ons weer gewoon bellen voor uw vervoer en reisjes!

Wij zijn er voor u!

Namens alle medewerkers van Verschoor Reizen en Verschoor Events,

Basjan , Marjandel en Christian Verschoor.