In gesprek met Christian en Chinouk
Met ruim 10 jaar chauffeurservaring en vele kilometers op de teller achter het stuur en op kantoor is het na het 100-jarig bestaan tijd om in de voetsporen van zijn ouders te treden. De 4e generatie is aan zet. Maar hoe pak je dat aan als nieuwe generatie in een zo veranderende wereld? We gingen in gesprek met Christian en Chinouk om hier alles over te weten te komen!
Wat fijn dat jullie tijd konden vrijmaken. Wat hebben jullie in de afgelopen jaren geleerd en wat zijn de belangrijkste waarden die behouden blijven na overname?
Afspraak is afspraak. Dat kreeg ik van jongs af aan wel mee. Het is belangrijk om je altijd aan je afspraken te houden. Of je nu afspraken met klanten, leveranciers of medewerkers maakt, een afspraak is iets waar je je aan moet houden. Dat is een duidelijke regel die ik zowel privé als zakelijk altijd zal meenemen.
Mooi om te horen. Wat trok je zo aan in het familiebedrijf van je ouders dat je in hun voetsporen wil treden?
Dat is eigenlijk van kleins af aan gegroeid. Ik ging al heel vroeg met mijn vader Basjan mee op de bus als mijn broer op school zat. Ik mocht altijd helpen en werd overal bij betrokken, dat doet wel wat met je als je boven de zaak van je ouders opgroeit. Daarnaast vond ik het prachtig om onze naam over de weg te zien gaan. Daar is de liefde voor het vak vandaan gekomen denk ik.
Over liefde gesproken, Chinouk, je bent nu al lange tijd samen met Christian en jullie hebben prachtige kinderen. Wat heeft je doen besluiten om ook binnen het bedrijf te gaan werken?
Gedurende onze relatie werd ik steeds meer onderdeel van de familie en het bedrijf. We wonen nu al enige tijd boven de zaak en dus kwam ik na het werk ‘thuis’ bij Verschoor Reizen. Zodoende leerde ik het bedrijf en de medewerkers steeds beter kennen en was de overstap een natuurlijke overgang na verloop van tijd.
Leuk om te horen. Tijd doet veel veranderen. Hoe zien jullie de toekomst eigenlijk, laten we zeggen over vijf jaar?
De kinderen zijn dan een stuk groter en we zijn al een langere tijd verhuisd. We hopen in ieder geval te genieten van de BBQ-specialiteiten van Christian! Zakelijk gezien hopen we ook verhuisd te zijn naar een groter pand maar wel met dezelfde toppers aan boord. Natuurlijk is er ook ruimte voor vernieuwing op andere vlakken en hopen we een paar mooie touringcars te kunnen toevoegen aan het huidige wagenpark.
Welke rol hebben Basjan en Marjandel in dit toekomstbeeld?
We hopen dat ze zo lang mogelijk verbonden blijven aan het bedrijf, maar dat ze ook lekker kunnen genieten van hun vrijheid. We hopen nog veel van ze te leren en af en toe advies in te winnen als we voor een belangrijke beslissing staan.
Fijn dat het zo met elkaar kan. Tóch kunnen we de toekomst niet voorspellen en zullen ook jullie voor de nodige uitdagingen komen te staan. Hoe gaan jullie er de komende jaren voor zorgen onderscheidend te blijven van anderen in een steeds competitievere markt?
Het belangrijkste voor ons is nog altijd de binding met onze klanten. In de loop der jaren is onze klantenkring uitgebreid, maar behouden we een hechte band met elkaar. Juist deze persoonlijke aanpak past bij ons, onze mensen, diensten en het bedrijf. Zeker in een wereld die steeds digitaler wordt, vinden we het belangrijk om klanten te blijven (her)kennen. Daar werken we ook nu al hard met elkaar aan. Onze kracht ligt daarom echt in het ontzorgen en een mooie, blijvende, herinnering meegeven.
Zijn er nog toekomstdromen of doelen die jullie met elkaar hebben opgesteld?
Ja, dat hebben we zeker! We hopen met het 125-jarig jubileum Koninklijk te worden.
Hoe gaan jullie om met de toenemende vraag naar duurzame en milieuvriendelijke reisopties?
Het leuke is dat groepsvervoer per touringcar al een van de meest duurzame manieren is om te reizen. Het is veel beter voor het milieu om per touringcar op reis te gaan, dan bijvoorbeeld met het vliegtuig. Daarnaast is de branche continu bezig met verduurzamen en verder ontwikkelen. Wij doen hier aan mee door te blijven investeren in een modern en jong wagenpark.
Fijn om te horen dat jullie hier ook bewust mee bezig zijn. Zijn er verder veranderingen die de klant direct gaat merken na overname?
Nee. We blijven doen waar we goed in zijn en gaan zeker niet aan de haal met de bedrijfsfilosofie. We zijn opgevoed en opgegroeid met dezelfde normen en waarden en zijn al vele jaren actief binnen het familiebedrijf. Voor veel dagelijkse zaken dragen we al verantwoordelijkheid en natuurlijk blijven mijn ouders ook actief binnen het bedrijf! Wél willen we vele jaren toevoegen aan het familiebedrijf en hopen we dit ook weer met elkaar te vieren!